Gondolnánk-e, hogy a legsikeresebb olasz divattervező, akinek vagyonát 7 milliárd dollárra becsülik, akit többször kitüntettek az Év Embere díjjal, aki mint jelmeztervező legendás hollywoodi filmekben is dolgozott, nos, gondolnánk e, hogy Giorgio Armani orvosi tanulmányait megszakítva, mint kirakatrendező kezdte pályafutását a divatvilágban, és ezt követően még 18 évnek kellett eltelnie, hogy barátja bátorítására megszülethessen saját nevét viselő divatmárkája?
A márka 1975-ben történt bejegyzését követően az igazi áttörést az Amerikai Dzsigoló című film hozta meg 1980-ban, melyben a főszereplő Richard Gere viselte a számára tervezett Armani öltönyöket. Ma úgy tartják, hogy nincs olyan hollywoodi sztár, akinek a ruhatárában legalább egy Armani ne lenne.
Bővebben »A siker azonban nem csupán a filmeknek volt köszönhető, hanem annak is, hogy Armani szakított a berögzött hagyományokkal, és elegáns, mégis laza fazonokat tervezett, könnyed és finom anyagokkal dolgozott, amelyek rendkívül kényelmesek voltak, ugyanakkor a minőséget mindennél előbbre helyezték.
A ma is fekete pólóban és fekete nadrágban járó divatcézár nevéhez legendák kapcsolódnak, mint például az, hogy még kedvenc bogárhátú VW-étől is meg kellett válnia ahhoz, hogy első milánói irodáját megnyithassa.
Giorgio Armani számára az igazi luxust az jelenti, hogy azt mondhatja, amit gondol, épp úgy, mint egy interjú során, néhány évvel ezelőtt: „Határozott elképzeléseim vannak. Ezek némelyekben félelmet ébresztenek. De végül is én egyszemélyben vagyok tulajdonos, a cég arca és feje. Minden végső döntést én hozok, senki más. És még mindig örömet szerez, hogy reggel kilenctől este nyolcig benn vagyok az irodában.”
« Bezár