Mint a legtöbb világhírre szert tett márka esetében, a DIESEL-t is egy jövőt formáló, határozott elképzelés hívta életre és tette világszerte népszerűvé. A céget megalapító Renzo Rosso megálmodott egy olyan márkát, amely világelső akar lenni, amely nem ismer lehetetlent, és amely nem követni akarja az aktuális trendeket, hanem meg kívánja teremteni azokat. Épp ezért a DIESEL tervezői csapatában csak merész, átütő ötleteknek lehet helye, és olyan embereknek, akik ezt a hitvallást nem csupán elfogadják, hanem életüket is ennek szentelik.
A világméretű siker, amely a DIESEL-től elvitathatatlan, milliárdos forgalmat generál évente, több ezer fő foglalkoztatását, több mint 5.000 üzletet, és bőséges termékportfoliót jelent, azonban mindez nem született volna meg, ha nincs mögötte egy olyan elszánt férfi, mint Rosso.
A padovai, szegény családba született gyermek ki akart törni a földműves munka szürkeségéből, és egy textilipari szakiskola elvégzése után hamar saját tervezésű ruhadarabokat készített, kezdetben, mint alkalmazott, később, mint társtulajdonos: így született meg a DIESEL Jeans 1978-ban, és váltak a farmerek ikonikussá a következő évtizedekben.
Azonban a nyughatatlan, fejlődésre, kitörésre született szelleme nem elégedhetett meg ezzel: 1985-ben teljes egészében felvásárolta a céget, ahol dolgozott, és a sikertörténet innentől viharos gyorsasággal vette kezdetét. A DIESEL előbb Olaszországban, majd világszerte vált mindent elsöprően népszerűvé. A tengerentúli bevezetés egyik mérföldkövének számított, amikor 1996-ben megnyílt az első DIESEL üzlet New Yorkban.
A DIESEL ma a legismertebb és legértékesebb brandek egyike, amelynek központja alapításától kezdve egy kicsiny észak-olasz település, amely zöldellő környezetével, környező dombjaival és hegyeivel nyugodt és inspiráló közeget teremt, hogy a DIESEL innovatív tervezőinek kezei közül merész, formabontó, kreatív, de legfőképp, a modern emberi szellemet tükröző termékek születhessenek.